Annons:
Etikettyorkshireterrier-ifokus
Läst 1539 ggr
Thami
2015-08-22 11:04

Tandsjuk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan allihopa.. Jag köpte nyligen en yorkshireterrier och har lite problem, vissa av er kanske kommer att säga "skyll dig själv" eller så hkommer ni har förståelse.. Min hund är 11 månader och har stora tandproblem. Hon har såååå sjukt äckliga tänder. Jag vet man ska kolla tänderna på hunden innan man köper den men omständigheterna gjorde att jag köpte henne. Hennes gamla hem var i en liten bur, hon fick bara vara i ett rum och ut i trädgården och in igen efter utfärdat sina behov. Hon hade aldrig fått en leksak, aldrig lekt med en leksak och vet inte ens vad det är. Nu undrar jag om ni vet någon försäkring man kan köpa för att det ska hjälpa hennes tänder. ? Eller måste jag stå för allting ?

Annons:
Vovisch nr2
2015-08-22 11:48
#1

Hej Thami, vill bara börja med att det var snällt gjort av dig att ta emot hunden, verkar inte som hon blivit bra behandlad i sitt tidigare hem. 😕Har sökt runt lite på nätet efter svar på din fråga men har inte hittat exakta svar. Låter som att en viss försäkring bara täcker tandskador efter olycka, men är inte säker. På agria har de en mejladress där man kan kan fråga dem om försäkringar. Så jag skulle skicka iväg ett mejl till dem och fråga så du är säker på om din försäkring täcker din hunds tandvård. 

Lycka till med hunden 🙂

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[Forest]
2015-10-05 21:23
#2

Söt liten hund. Nu kommer jag säga kanske tråkig nyhet och det är att du kommer behöva söka vetrinärvård bums med hundens då den har dåliga tänder. Var hunden försäkrad när du övertog den? vilken isf? Har du täckt försäkring isf vilken och när gjorde du det? Jag tror inte du kommer kunna få ut detta på försäkringen alls, att köpa hund utan kräva att den har genomgått vetrinärbesiktning är smällen du nu får stå för själv. Jag vet hur det är att ta en liten under sina vingar ibland får plånboken lida efter sin insatts men vet du hunden kommer bli glad över slippa ha ont av sina dåliga tänder. Lycka till :)

Upp till toppen
Annons: