Annons:
Etikettvalpens-utveckling
Läst 1266 ggr
[AdisochMolly]
2015-07-01 14:04

Rumsren

Hej! Jag har kommit fram till att jag vill skaffa hund och har verkligen fallit för yorken! Men… Jag har hört att dem är väldigt svåra att få rumsrena och det är ju inte så kul, haha. Jag förstår att ingen hund blir rumsren snabbt men när jag hör att det finns 1-2åriga yorkisar som inte är rumsrena så börjar man undra om det verkligen är någon hundras för mig. Jag vill bara påpeka att allt annat med rasen passar mig utmärkt. Mvh Adis :-)

Annons:
[[Boris Sager]]
2015-07-01 17:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej! Vad kul att du fastnat för York:) Jag tror att rumsrenhet är mer på individnivå och inte relaterat till rasen. Jag har haft Yorkar sedan början på 1980 - talet, egna och min familj innan jag föddes 1967. Någon enstaka blev rumsren sent, men i övrigt har det inte varit några problem. Förstås att man måste vara konsekvent och gå ut med dem när de sovit, ätit och lekt. Mina valpar har varied at mellan 4 - 6 månader med rumsrenhet. Jag tror att en del är lite mindre noggranna med Yorkar för att de är små. Otroligt tuffa är de:)

[AdisochMolly]
2015-07-01 18:09
#2

Nämen vad skönt att höra! Ja det är synd att vissa behandlar dem som små dockor bara för att dem är små! Tack så jätte mycket för snabbt svar:-)

[[Boris Sager]]
2015-07-01 18:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Själva tror de att de är jättestora :)

Upp till toppen
Annons: